Friday, October 15, 2010

love..

salam jumaat korang..
ari ni rase cm nk luah sesuatu..
korang rase kan,bercinta sebelum kawen bes ke,
lepas kawen?
bagi aku bercinta pas kawen kot..
mmg time bercinta dlu byk gile dugaan..
sampai dh putus asa n rase cm xle bersame da kot..
pastu bile kite da kawen,ade pulak org2 yg mulut jahat tu..
boleh ckp cmni.."jadi jugak ko ngn die eh.."
so wtf!
ade aku amek laki ko..
geramnyeeee nk mengadap muke minah ni..
ape la salahnye ko doakan kebahagiaan org..
ko pon dpt pahala skali utk rumahtangga ko kan..
walaupun la laki ko tu kengkononnye pegawai besar kan..
tapi ade aku kesah..
selalu kene tinggal..
tu pasai la jeles ngn aku kn kn...manusia-manusia cmni..
mmg xpenah puas tgk kebahagiaan org lain..
baik la jage rumahtangga sendiri..
takut nti dok jage hal rumahtangga org,
rumahtangga sendiri yang porak peranda..

so,dlm situasi cmni lah yg membuatkn aku lebih berhati-hati bile nk luahkan
ape2 je..so,lebih baik diam daripada bercakap!
sbb,bile aku da bckp nti,ko akan benci aku..
sebab aku pun benci ngn perangai ko yg rendah mentaliti tu!
klu setakat laki ko pegawai,tp ko xde pape..
bile kena tinggal,ape yg ko dpt?
so,fikir-fikirkanlah..
aku tau ko bace blog aku ni..
ini mmg utk ko..
amekla ikhtibar..
dalam hidup,percintaan,mane ade yg xbergelora..
sedangkan lidah lagi tergigit..
ini kan pulak da ade ikatan ni..
baik ko jage hal family ko sendiri okay..
aku pun xpnah nk amek tau hal ko..
laki ko lagi aku xheran..

p.s: legaaaaaaaaaaa..

4 comments:

ms sz said...

sabar awak. perempuan mengandung perlu banyak bersabar. alhamdulillah dapat gak luahkan ye. mak saya kata, jangan pendam2, nanti anak yang dikandung pun suka pendam. saya pon tak tahulah sejauh mana kebenarannya. enjoy your pregnancy period!

^puan nanie^ said...

ms sz: hehe..tq eh..hati dah lega cket cos budak tu dh posting keluar..;-)

ms sz said...

dahsyatnya! sampai posting keluar tu. baguslah camtu

^puan nanie^ said...

ms sz: kebetulan je..bos die mmg xnk die dh..slalu je xde kt opis..cnn sgt..hehe